קידום אורגני ? קידום ממומן והשילוב ביניהם

לא פעם ולא פעמיים יש לנו, כמקדמי אתרים, את ההתלבטות האם לנסות קידום אתרים אורגני או קידום אתרים ממומן? האם אנחנו רוצים יותר לעניין את המשתמש או יותר המרות ורכישות? האמת היא, ששילוב של שני שיטות אלו הוא יכול להיות פתרון אידאלי, אך אין זה אומר ששיטה אחת לא יכולה לעמוד בפני עצמה. במאמר זה נפרט על שתי שיטות קידום אלו, נבין ממה הן מורכבות ומהן היתרונות והחסרונות בהשוואה שלהן.

הכרת העסק/המוצר

בעניין של קידום אתרים קודם כל חשוב להכיר את הלקוח, העסק והמוצר אותו אתה מקדם. אחת השאלות החשובות שאנחנו צריכים לשאול את בעל העסק הוא מה יותר חשוב לו כצעד ראשוני- חשיפה או מכירות. הרי ידוע שלנו הישראלים, פרסומות נוטות ליצור אנטגוניזם, במיוחד אם לא התעניינו אף פעם במוצר המופיע בפרסומת. דווקא בגלל נתון זה, חשיפה בפרסומת יכולה להשפיע באופן חיובי, אם במקביל מתבצע פרסום טבעי. הצעד הראשון  החשוב הוא לדבר עם הלקוח ולראות מה הוא מעדיף בהתאם למוצר או שירות הנמכר.

קידום אתרים אורגני והמשפך השיווקי

כולנו בשלב מסוים בחיים נתקלנו במוגש המשפך השיווקי. מושג זה בעצם אומר- איך הגולש מתייחס למוצר שאנחנו מפרסמים- האם הוא מכיר את המוצר, האם יש לו עניין במוצר והאם ביצע פעולה הקשורה למוצר. בקידום אתרים אורגני המטרה המרכזית היא חשיפה טבעית. כלומר, אנחנו בשלב שהגולש הביע עניין בשירות שלנו ואנחנו מנסים עכשיו להניע אותו לפעולה. בקידום אתרים ממומן אנחנו מנסים לעורר את עניין הגולש בשירות שלנו, עוד לפני שהוא מודע אליו. עכשיו, בוא ניכנס למושגים אלו באופן עמוק יותר.

קידום אתר בצורה אורגנית

קידום אתרים אורגני זה בעצם שורה של פעולות שנעשה באופן קבוע על מנת לבצע אופטימיזציה לאתר שלנו ובכך להגביר את התנועה לאתר. בפועל מה שאנחנו עושים זה בעצם גורמים לזחלן של גוגל להבין בקלות במה עוסק האתר שלנו ובכך יקדם אותנו בתוצאות החיפוש ונרוויח תנועה לאתר. נוכל לעשות זאת במס' צעדים:

  • הקמת כרטיס עסק בגוגל מפות וגוגל העסק שלי- בעצם אינדוקס האתר שלך כולל המיקום שלו, כך אתה מגביר את התנועה לאתר שלך דרך פלטפורמות אלו.
  • חווית משתמש נוחה- יכולת ניווט נוחה באתר, תוסף נגישות לאתר, קישור האתר לרשתות חברתיות.
  • שיתופי פעולה- מציאת אתר העוסק בנושא דומה לעסק של הלקוח ויצירת שיתוף פעולה על ידי החלפת קישורים (חשוב לחקור את סמכות הדומיין של אותו אתר)
  • מעקב- בקידום אתרים אורגני חשיבות מעקב אחרי התנהגות הגולשים בתוך האתר שלך היא קריטית, על מנת שתוכל להיום עם היד על הדופק ולעשות אופטימיזציה לאתר שלך באופן יום יומי
  • מהירות טעינת האתר- ידוע שלנו כישראלים אין הרבה סבלנות, לכן חשוב שדף האתר כולו ייטען במהירות על מנת למנוע מהגולש לנטוש את האתר, מה שגורם לנו לרדת בציון של גוגל
  • רספונסיביות- התאמת האתר לסוגי מכשירים שונים, בדגש על טלפון נייד

תוכן, תוכן ותוכן

הזחלן של גוגל אוהב מאוד תוכן שעולה באופן עקבי לאתרך. לכן חשוב לבצע מחקר מילות מפתח מקיף, ולמצוא כמה ביטויי מפתח עיקריים אותם אתה מקדם בתוך האתר, ולשזור אותם באופן טבעי בתוכן אותה אתה רושם. בענייני תוכן חשוב לשים לב לפרטים הקטנים בהגדרות הדף-

  • מילוי תיאור מטא
  • מילוי סלאג (מבנה הקישור)
  • מילוי תיאור תמונה alternative text
  • כותרות משנה
  • חלוקה לפסקאות

ככל שנכתוב תוכן איכותי ואטרקטיבי שיגרום לגולש לקרוא עוד, ככה גוגל תתעדף אותנו במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

קידום אתרים ממומן

לעומת קידום אתרים אורגני, קידום אתרים ממומן הוא העבודה הקלה יותר, בה בעצם אתם משלם כסף כדי להופיע בין התוצאות הממומנות במנוע החיפוש של גוגל. שלא תטעו, גם בשיטת קידום זו פרמטרים כמו תוכן איכותי, מהירות אתר וכל מה שציינו הם חשובים, אך הם מתווספים לשקלול של ציון האיכות של גוגל. קידום האתרים הממומן הוא בעצם הניסיון לעורר התעניינות אצל הגולש פעם אחר פעם, בהתאם למה שהוא מחפש. היתרון הגדול של קידום אתרים ממומן הוא שהתוצאות הן בדרך כלל מידיות והן מתאימות לחנות אינטרנטית המוכרת מוצרים באתר כגון בגדים, משחק ילדים ושירותים נפוצים כמו אינסטלטור, טכנאי מזגנים וכדומה.

לסיכום, שילוב בין שתי שיטות קידום אלה הוא אידיאלי, כי הוא בעצם יכול להגיע לגולשים אשר נמצאים בשלבים אחרים במשפך השיווקי וכך אתה מגביר תנועה לאתר שלך והתעניינות במוצר שלך אך חשוב להבין שבצורה של כמה צעדים, שאולי נשמעים קצת מורכבים אך ברגע שלומדים אותם ומתנסים בהם זה הופך לפשוט להפליא, ואתה בעצם יכול לקדם את העסק שלך בצורה חינמית. כנסו כאן למדריך קידום אתר החינמי שלנו ותתחילו להצליח!

מה במאמר?

דילוג לתוכן