פרסום ביוטיוב מדריך

פרסום ביוטיוב מדריך

פרסום ביוטיוב- מדריך

פרסום ביוטיוב מהווה כיום דרך יעילה מאוד לצורך פרסום אתר, מוצר, בית עסק, שירותים ועוד. באמצעות פרסום רגיל אשר ממקם את הסרטונים שלכם לצד סרטונים אחרים, אשר די דומה לפרסום בגוגל בקטגוריית "קישורים ממומנים", ניתן לקבל חשיפה משמעותית מאוד של כל דבר שתבחרו לפרסם באמצעות יוטיוב.

מדוע כדאי לפרסם ביוטיוב?

ראשית כל, חשוב מאוד לדעת למה כדאי לפרסם ביוטיוב. העובדה שאוכלוסייה גדולה מאוד בישראל ובעולם כולו משתמש ביוטיוב, הופכת את יוטיוב לנכס אינטרנטי של ממש. מדי יום אנשים מתבצעים מגוון רחב של חיפושים באמצעות יוטיוב, כך שבעצם ניתן לומר שיוטיוב מהווה כיום את מנוע החיפוש השני בגודלו, כאשר גוגל מהווה את מנוע החיפוש הראשון בגודלו. מכיוון שיוטיוב מהווה את מנוע החיפוש השני בגודלו הרי שישנם לא מעט יתרונות שיוטיוב מעניק הן למשתמשים בו והן למשווקים בו. כל לדוגמא: באמצעות יוטיוב ניתן לקבל גישה לקהילה גדולה מאוד של משתמשים אשר מעורבים בצורה המעמיקה ביותר בתוכן אותו הם צורכים, יוטיוב מעניק את האפשרות להשתמש בשיטות שונות לצורך העברת המסר של המשווק וכן מאפשר לכל משווק להגן על המותג שלו, היוטיוב מעניק לכל מפרסם פלטפורמות פשוטות לשימוש עצמי לצורך מדידת יעילות הפרסום שלו באמצעות יוטיוב. כמובן שיוטיוב מציע את רוב האפשרויות הרלוונטיות והמקובלות כיום למיקוד תוכן.

מיקוד תוכן באמצעות יוטיוב

יוטיוב כאמור מאפשר לכל מפרסם למקד את התוכן שלו באמצעות שיטות שונות כגון: מיקוד באמצעות מילות מפתח, מיקוד לפי הקשר, מיקוד לפי נתונים סטטיסטיים שהצטברו במאגרי המידע של יוטיוב כגון: גיל, העדפת שפה, מיקום, מין ועוד. כמו כן, ביוטיוב ניתן למצוא את כלי מיקוד הווידיאו, אשר מאפשר למפרסמים למקד לסרטוני וידיאו, ערוצים ספציפיים ביוטיוב. בעצם, באמצעות כלי זה, מפרסמים יכולים ליצור תוכניות פרסום ביוטיוב, למדיה ממוקדת אשר מבוססת על וידיאו באמצעות חשבון אדוורדס שלהם.

כיצד משתמשים במנהל המודעות על מנת ליצור פרסום

נבנה קמפיין חדש ע"י לחיצה על הכפתו + הכחול שיש לנו (מצורף צילום מסך) לאחר מכן נלחץ על קמפיין חדש כמו שמצורף בתמונה למטה 

לאחר מכן נבחר יעד לקמפיין מצורף הסבר קל

בחירה ביעד הזה תאפשר לך להגדיל את נפח המכירות באינטרנט, באפליקציה, בטלפון או בחנות
היעד: להשיג לידים והמרות אחרות, הדרך: לעודד לקוחות לבצע פעולות שונות
בחירה ביעד הזה תאפשר לך למשוך את האנשים הנכונים לאתר שלך
עידוד אנשים לבדוק את המוצרים או השירותים שלך
הגעה לקהל רחב ויצירת מוּדעוּת
ניתן להשתמש בכל אחד מסוגי הקמפיינים הזמינים וליצור קמפיין, שלב אחר שלב, ללא המלצות ליעד

נבחר בקמפיין וידאו ולאחר מכן את מתרת הקמפיין

לאחר שנלחץ על המשך, יעלו לנו מספר אפשרויות: לתת שם לקמפיין, תקציב (ותאריך לבחירה במידה ונרצה) שפות מיקום המודעה שטח הפרסום " סוג מלאי שטחי פרסום" לדוגמה אני רוצה להשקיע 50 ש"ח ביום בלבד מצורף צילום מסך 

רשתות >

תוצאות החיפוש ב-YouTube : 

המודעות יכולות להופיע לצד תוצאות החיפוש ב-YouTube. עליך להשתמש במודעות Video Discovery בלבד.
סרטונים ב-YouTube :
המודעות יכולות להופיע בסרטוני YouTube, בדפי ערוצים ובדף הבית של YouTube. אפשר להשתמש במודעות In-Stream ובמודעות Video Discovery.
שותפי וידאו ברשת המדיה : 
שותפי וידאו מרחיבים את טווח ההגעה של מודעות וידאו למגוון אתרים ואפליקציות ברשת המדיה של Google. הכללת שותפי וידאו תסייע לך להגיע לקהלים חדשים מחוץ ל-YouTube.

החרגות תוכן: איפה המודעות שלך יכולות להופיע?

מלאי למודעות מורחבות
שימוש מקסימלי במלאי למודעות על ידי הצגת מודעות בחלק מהתכנים הרגישים
החרגת תוכן רגיש מאוד, כמו:

  • שימוש רב במילים גסות
  • תוכן עם דימויים חזותיים מיניים ועירום
  • תוכן עם אלימות חזותית ופציעות קשות

אותן החרגות כמו הסוג 'מורחב' יחד עם החרגות נוספות, כמו:

  • שימוש חוזר ונשנה במילים גסות
  • תוכן המכיל הרבה מיניות ושיח על סקס
  • אלימות ממשית או מומחזת

מלאי למודעות בתכנים מוגבלים

החרגת רוב הסוגים של תוכן רגיש והגבלת המלאי הזמין

אותן החרגות כמו הסוגים 'מורחב' ו'רגיל' יחד עם החרגות נוספות, כמו:

  • שימוש מתון במילים גסות
  • תוכן בעל רמיזות מיניות במידה מתונה
אנשים: אל מי ממוקד הקפיין?
עליך להגדיר קהליםדמוגרפיה, או שניהם
קהלים > 
קהלים הם קבוצות של אנשים בעלי תחומי עניין, כוונות ונתונים דמוגרפיים ספציפיים, שנקבעו על סמך ההערכות של Google. הם אנשים שאפשר להציג להם את המודעות שלכם.
המערכת עשויה להשתמש בנתונים ממקורות הקהלים שלכם כדי לשפר את הגשת הצעות המחיר ואת המיקוד בקמפיינים שממוקדים לפי קהל.
תוכן: איפה להציג את המודעות?
אפשר לצמצם את פוטנציאל החשיפה באמצעות מילות מפתח, נושאים או מיקומים

מילות מפתח לדוגמה אכניס את האתר שלי

ניתן לראות בתמונה המצורפת שגוגל לוקח מהאתר שלי את מילות המפתח הרלוונטיות לבד ( זה קשור לאופטימיזציה של האתר ) במידה ואצלכם זה לא כך ניתן להוסיף לבד את מילת המפתח 

מיקומים של המודעה

הוסף מיקומים כדי למקד למיקומים ספציפיים ברשת המדיה של Google או ב-YouTube. ברשת המדיה, מיקום יכול להיות אתר שלם, דף מסוים באתר או אפליקציה לנייד. ב-YouTube, מיקום יכול להיות ערוץ או סרטון.

בקמפיינים בווידאו: כשאתה מוסיף מיקומים ברשת המדיה, המודעה עדיין עשויה להופיע במיקומים כשירים ב-YouTube. כשאתה מוסיף מיקומים ב-YouTube, המודעה עדיין עשויה להופיע במיקומים כשירים ברשת המדיה.

הגשת הצעות מחיר- הכוונה לעלות צפייה

אחרון חביב בחירת הסרטון לקידום

נעשה העתק הדבק לקישור מעמוד ה you-tube נבחר את סגנון המודעה.
מודעת וידאו In-Stream שניתן לדלג עליה > מודעות וידאו בסרטון מופעלות לפני, במהלך או אחרי סרטון אחר ב-YouTube או בשותפי וידאו ברשת המדיה. לצופה ניתנת האפשרות לדלג על המודעה לאחר חמש שניות.
מודעת Video discovery > 
מודעות Video discovery יכולות להופיע בתוצאות החיפוש של YouTube, לצד סרטונים קשורים או בדף הבית של YouTube. הן מזמינות משתמשים ללחוץ על תמונה ממוזערת שמכילה תמונה וטקסט, כדי לצפות במודעה.
מודעת באמפר >
מודעת באמפר היא מודעת וידאו קצרה שמופעלת לפני, במהלך או אחרי סרטון אחר ב-YouTube או ברשת המדיה.
הסרטון חייב להיות באורך שש שניות או פחות ולצופים אין אפשרות לדלג על המודעה. התשלום נקבע לפי החשיפות, כלומר מספר הפעמים שהמודעה מוצגת.
נבחר תמונה ראשית לסרטון > כותרת > תיאור ושם למודעה 

דרכי פרסום ביוטיוב

גם ביוטיוב כמו בגוגל ניתן לפרסם באופן אורגני או באופן ממומן. פרסום אורגני הוא בעצם העלאת סרטים אשר בונים באופן עצמאי ליוטיוב, הגדרת מילות מפתח אליהן הסרטון יקושר ובהתאם אליהן הוא יופיע בחיפוש רלוונטי וכן, כדאי בשיטה זו להוסיף גם את החיפוש על פי ההקשר שבו הסרטון שלכם יופיע במקום הרלוונטי לו. חשוב לזכור שהסרטונים ביוטיוב נמדדים על פי כמות הצפיות בהם ולכן, יש לדאוג שהסרטון שתעלו יקבל כמה שיותר צפיות.

שיטת הפרסום הממומן ביוטיוב, דומה לשיטת הפרסום באמצעות גוגל אדווררס. ניתן לפתוח חשבון גוגל אדוורדס בחינם או להשתמש בחשבון קיים שלכם. המודעות יופיעו בתוך סרטוני הוידיאו, לצד סרטוני הוידאו או על גבי סרטוני הוידאו. בפרסום ממומן ניתן להוסיף כפתורים שונים על גבי הסרטון אשר לחיצה עליהם תוביל את הצופה לצפייה בסרטונים אחרים שלכם באופן קל, מהיר ונוח.

פרסום ביוטיוב בניהול עצמי באמצעות וידיאו מקודם

ניתן ליצור חשבון בניהול עצמי לווידאו מקודם אשר מושתת על מערכת אדוורדס וגם משתמש במודל התמחור של אדוורדס. בכדי לעשות זאת יש לקשר את חשבונות אדוורס ויוטיוב בכדי להפעיל את הסרטון המקודם. וידיאו מקודם הוא בעצם פורמט מודעות ייחודי ליוטיוב אשר המטרה שלו היא לקדם וידיאו קיים ביוטיוב עם תמונה של טקסט, עם מילות מפתח ועם טקסט של מודעה. המודעות הללו יופיעו לצד תוצאות החיפוש של יוטיוב, כאשר לחיצה על המודעה תעביר את המשתמש לדף המקושר של הוידאו ביוטיוב.

מה חשוב לדעת על קידום סרטונים ביוטיוב

בסופו של דבר, בין אם תבחר בשיטת הקידום האורגני לסרטוני הוידאו שלך ביוטיוב ובין אם תבחר בשיטת הקידום הממומן, עליך לדעת מספר דברים חשובים על קידום ביוטיוב:

1. צפייה ביוטיוב נספרת החל מ30 שניות או במידה והסרטון קצר יותר, צפייה בכל הסרטון. כלומר, כמות הצפיות בסרטונים שהעלית איננה נמדדת רק בכמות המספרית גרידא, אלא יותר בהתאם לאיכות הצפייה. אם יש לסרטון כמות משמעותית של צפיות, כאשר כל צופה צפה בו רק 5 שניות, הרי שהסרטון לא באמת יעיל ולא בהכרח יממש את מטרותיו ולכן, חשוב מאוד לדאוג לדרכי קידום ופרסום סרטונים ביוטיוב בצורה יעילה, אך חשוב לא פחות לדאוג לתוכן מעניין, אטרקטיבי ומושך של הסרטון, בכדי למשוך צופים לצפות בסרטון שלכם פרק זמן רלוונטי.

2.ניתן לייצר באמצעות יוטיוב פרסום רימרקטינג, בדיוק כפי שניתן לייצר אותו בגוגל. מכיוון שפרסום רימרקטינג יכול להיות יעיל מאוד עבור כל מפרסם, כדאי להשקיע בו גם כאשר מדובר בפרסום ביוטיוב

3.גולשים ביוטיוב נמצאים במצב "צפייה" ולכן הם מחפשים לצפות בסרטונים, חשוב לבחור בדרכים הנכונות והמתאימות למשוך קהל יעד רלוונטי לסרטונים שלך כאשר הוא גולש ביוטיוב

לסיכום ניתן לומר שיוטיוב מהווה כיום כלי חזק מאוד לצורך פרסום וכדאי מאוד לבחור את שיטות הפרסום הנכונות והטובות ביותר בכדי לפרסם את הסרטונים שלך.

Facebook
LinkedIn

רוצה גם ? צור איתנו קשר

דילוג לתוכן