אני האויב הכי גדול של העסק שלי

אז תן לי לספר לך למה אני חושב כך.

תקראו את הכתבה הזאת בראש פתוח 

אתה בעל הבית

העסק של בן האדם זה חלק מההוויה שלו, העסק תופס מקום מרכזי מאוד בחייו של בעל העסק, הוא רואה בו את עתידו הכלכלי, וגם את עתידו התדמיתי, עסק לא מתנהל מעצמו, עסק צריך לנהל, בעקביות, בחריצות ביצירתיות ובחכמה. נתונים בסיסיים אלו ידועים גם לך כבעל עסק. והם היו נהירים לך כשבחרת את המנהל שלך, הכרת אותו, עשית לו בדיקת התאמה, ועכשיו תן לו לעבוד.

מנהל מצליח

את המנהל שבחרת, הכנסת לעסק כדי שיצליח לך את העסק. גם הוא יודע שההצלחה שלו זה הצלחת העסק, המקום אליו הוא ישכיל לנווט אותו ולמנף את ההצלחה שלו קידומו של העסק מעיד על פריונו בתחום העבודה, השקעתו. וזה ההוכחה להתאמתו וכישוריו לתפקיד. לכן אחרי שבחרת את המנהל, תהיה סגור על זה. תן לו להתנהל על מסלול ההצלחה.

המנהל הוא זה שנמצא שם. ממשש את הדופק, מזהה נקודות זינוק לעסק, הוא ידע איפה להוציא כדי להגדיל את ההכנסה, הוא שם בדיוק למטרה זו.

תן לו להצליח ואתה תרוויח

אני לא אומר לך לא להיות בעסק , להפך אני אומר לך להיות בעסק כמה שיותר , אני פשוט אומר לך שחרר את המנהל שלך לנהל ותעיר לו בסוף היום אתה שואל למה , הנה כמה סיבות

  1. מה שנראה לך בזבוז הוא לפעמים שירות.
  2. רוב הסיכויים שאתה לא אובייקטיבי.
  3. לבעלי בית שמנהלים את העסק שלהם לבדם יש נטייה לריכוזיות יתר.
  4. תמיד תחשבו שאתם יודעים את הכול והכי טוב מכולם לא בטוח שכך פני הדברים.
  5. עסק מניב צריך הרבה יותר מרעיון טוב , הוא צריך ניהול טוב.
  6. מרבה שותפים מרבה דאגה – רכז את ההחלטה הסופית אצל המנהל.
  7. חטא הגאווה – זה עסק שלי והכל פה יתנהל לפי הדרך שלי , עזבנו את הדרך הזאת מזמן .
  8. אם יש דברים שאתה לא יודע לעשות בעצמך אל תעשה – עדיף לשלם לגורם חיצוני.
  9. אם תפנה לך זמן מניהול העסק בשיתוף עובדים  וכו' יהיה לך יותר זמן להכניס עוד כסף.
  10. תמיד יש דרכים לשפר תהיה עסוק בהם.

ועכשיו בהרחבה:

המנהל נמצא קרוב, הוא מכיר את הלקוחות יודע מה מדבר אליהם ומה יגרום להם להיות לקוחות קבועים וחברה אוהדת, הדברים שעליהם החליט המנהל 'לבזבז' את כספך עשויים להחזיר את עצמם ובגדול, כשהמנהל מזהה את הדרך להגיע לליבו של הלקוח, הוא ישקיע שם ואתה תקצור פירות.

בכל מה שקשור לעסק אתה לא אובייקטיבי. הצורך שלך להתקדם מכניס גם אמוציות לכל מה שקשור להתנהלות העסק, לכן הסיכויים שתהיה אובייקטיבי ותבחן את התמונה מבחוץ קלושים, תן למנהל להתנהל מול זה בענייניות ומקצועיות, תהיה שם במקום של בעל בית בליווי ולא במקום שלו, של המנהל– בניהול.

זה נכון לפזר סמכויות על מנת להשיג את המיטב מכל תחום ותחום. כאשר כל הכוח מרוכז אצל הבוס, אצל אדם אחד או בעל הבית ברוב המקרים, זה פוגע בתפקוד ומהווה סיכון למקסום ההישגים. כשלכל אחד בעסק יש את התחום בו הוא מרוכז כל תהליך עבודה ותחום עבודה נעשה טוב ויסודי הרבה יותר.

תן לעסק להתנהל בידיים בטוחות והידיים שלך יהיו פנויות לעסוק בהצלחות הבאות.

מה במאמר?

דילוג לתוכן