מתמודד לרשות העיר ? כך תקדם את עצמך

הקדמה - ריצה לרשות העיר

ברוך הבא לתחילתו של המסע האמיץ בחייך. ראשית, אין לנו ספק שאם הגעת עד לשלב מתקדם זה, שבו הפסקת להתלבט ולהתחבט עם עצמך האם מדובר בצעד אסטרטגי חכם, נכון ומשתלם, והתחלת ליישמו בצעדים אסטרטגיים קטנים, הלהבה הפוליטית המלווה בחשק לשנות, לתרום, לפעול ולהשפיע, בוערת בך. ייתכן שהמחשבה על הצטרפות לפוליטיקה תמיד קיננה בך עמוקות, ייתכן שמעולם לא חשבת על כך אך דווקא חבריך זיהו את הפוטנציאל הטמון וניסו לשכנע אותך לפעול בבדיחות הדעת וייתכן שכלל לא חשבת על כך מעולם עד שהמחשבה התעוררה ביום בהיר אחד. כך או כך, אתה יודע שעליך להתחיל לפעול.

על הכניסה לפוליטיקה

משימת ניהול יחסי ציבור באינטרנט  עברה תהפוכות רבות בשנים האחרונות ואנו רואים זאת בא לידי ביטוי בצמיחתן של משרות חדשות שלא היו קיימות קודם לכן, כגון תדמיתן, יועץ תקשורת, מנהל קמפיין, איש יחסי ציבור וכן הלאה. התרחבות הזירה הפוליטית אל הזירה הדיגיטלית דרשה קמפיינים פוליטיים מותאמים. כלומר, בעידן הקודם שבו קמפיין פוליטי פעל בעיקר בזירת השטח, בעיתונות הכתובה ובתשדירי טלוויזיה, כיום ברור שהכוח הרב והעוצמתי טמון במדיה הדיגיטלית. כשכמעט לכל אדם ישנו מכשיר נייד (אחד לפחות) ומחשב, ניתן לפנות אליו בזריזות ובמידיות. כלומר, הונגשה האפשרות לפנות למצביעים השונים.

אך לפני כן, יש להבין מה בדיוק ביכולותיך לתרום לתושבי העיר. כלומר, מה לך יש שלמתחריך אין? מהן נקודות החוזק ומהן נקודות החולשה שלך? במקרה זה, יש לקחת בחשבון שקשרים פוליטיים וחברתיים וכסף הם חשובים מאוד, אך סביר להניח שהם מאפיינים את המתחרים שלכם גם כן. במקום זאת, נסו לאפיין מה מושך אתכם להתעסק בפוליטיקה ושלבו זאת במצע שלכם. האם הרצון להילחם בשחיתות הוא הבוער בך? האם מדובר ברצון לשפר את תשתיות החינוך? האם אתה מייצג את מעמד הביניים הנמוך והמקופח, או שמא אתה מייצג דווקא את המעמד האליטיסטי? אלו חלק מהשאלות שיש למצוא להן תשובות טובות דיו כדי שישכנעו לא רק אתכם ואת נציגיכם, אלא גם את הציבור הרחב.

בעת הזמנתך קמפיין קידום לראשות העיר, יש להבין את נקודת המוצא שלך. ראשית, אם זו כניסתך הראשונית לעולם הפוליטי, יש להבין שסביר להניח שלא תזניק את עצמך במידיות לזכייה באמון הציבור. הסיבה לכך היא ברורה והגיונית – הציבור נוטה ללכת אחר פוליטיקאים מוכרים שכבר ביססו עצמם והוכיחו את ניסיונם ומיומנותם בעבודה ציבורית. כלומר, הציבור יטיב ללכת אחר אדם שכבר ביסס את מעמדו ובעל סיכוי ממשי לנצח. אין זה אומר שאתם צריכים לפרוש מהמרוץ הפוליטי ולזרוק את ניצניה של הקריירה הפוליטית שלכם לפח. ההפך הוא הנכון. רצוי מאוד לכל מועמד חדש המתעתד להיכנס לפוליטיקה להתמודד. לתת את ה-FIGHT של חייו מתוך אמונה שהוא אכן עשוי להצליח, אך לקחת בחשבון שלא הניצחון הוא החשוב, אלא תחילת דרכו של עבודתו הציבורית וחייו הפוליטיים. גם אם התוצאה שתתקבל תהיה הפסד, ובהחלט מדובר בהתרחשות סבירה ואפשרית, מהמר עדיין עשוי לצאת מתוק שכן המועמד כבר פתח את הדלת לעולם הציבורי.

תכנון אסטרטגית קידום פוליטיקאים בראש ובראשונה מתחילה מייעוץ תדמיתנות ומייעוץ אסטרטגי. בשלב זה, יש להבין היכן אתה נמצא לעומת מתחריך במטרה לתכנן את מועמדותך. כלומר, התכנון האסטרטגי מתורגם הלכה למעשה בקמפיין פוליטי שמטרתו לסייע לך למצוא את הזהות הייחודית שלך, הנבדלת מהמתחרים, ולתרגמה לקמפיין יצירתי, שיווקי ובעל תוכן ותועלת.

בואו נדבר שיווקית

חשוב לבסס את מעמדך הפוליטי בזירות השונות. אין מנוס מההשפעה העוצמתית של המדיות החברתיות על חיינו. רובנו מנסים להנכיח את עצמנו במדיה החברתית, שכן מדובר בסממן זהות מודרני. החברה המודרנית מתאפיינת בפתיחות רבה יותר מהעבר ומהצורך להתעדכן באופן שוטף ותדיר בכל פיסת מידע אקטואלית, חברתית, עסקית ועוד. ואת הצורך הזה למידע נגיש, ניתן לתרגם בקלות לעבודת קידום שיווקית.

גם אם אתה לא חי ונושם את המדיות החברתיות השונות, בוודאי שאתה בקיא במשמעויות הענפות שיש לפייסבוק, לאינסטגרם ולטוויטר על חיינו. אך עוד לפני שהן נכנסו לזירה, אימפריית חיפוש המידע, גוגל, כבר ביססה את מעמדה היטב. גוגל מספקת שירותי מידע ופרסום באינטרנט, מהנפוצים והנחשבים ביותר ברחבי העולם. למעשה, גוגל היא הקובעת את הסטנדרטים בכל הקשור לאיכות האתרים השונים ולעלייתם במדרג החיפוש.

מחקרים רבים הוכיחו את שכולנו, חסרי הסבלנות, ידענו – סביר להניח שבחיפוש פשוט באינטרנט, הגולש הממוצע יבחן את שלוש האפשרויות הראשונות בלבד. לכן, מטרתו של פרסום בגוגל הוא לקדם את אתר התוכן שלכם כדי שיככב בראש טבלת החיפוש.

הקמפיין הממומן של גוגל מביא בדיוק לתוצאה הזו – מקפיץ אותך לראש הטבלה כל זמן שאתה בוחר באפשרות הקמפיין הזו. היתרון מובהק – אתה נהנה מחשיפה מידית ומשלם על כל כניסת גולש למודעה הממומנת. יחד עם זאת, מדובר בתוצאות לטווח הקצר, משום שברגע שמשך הקמפיין נגמר, או מוסר מהעמוד הראשון. אפשרות קמפיין גוגל אחרת היא הקמפיין האורגני, שבו בהדרגה תוך שקלול הסטנדרטים של גוגל מעמדו של האתר עולה. אמנם התוצאות נראות בטווח הרחוק, אך הן תוצאות איכותיות אשר נשמרות הלאה.

מה במאמר?

דילוג לתוכן