מי צריך ניהול מוניטין ברשת?

מי צריך ניהול מוניטין ברשת?

הקדמה

מוניטין כבר הפך מזמן  לחלק בלתי נפרד מהצלחה של כל עסק. מוניטין הוא שמו הטוב של העסק ואיזו תדמית יש לו בקרב הציבור. כיום אנחנו חיים בעידן בו כל אדם שמחפש שירות או מוצר פונה לגוגל. לבצע השוואה לחפש המלצות וביקורות. מספיק ביקורת אחת שלילית שתגרום לו לעבור למתחרה. ניהול מוניטין ברשת מתייחס לנראות של כל עסק בעולם הדיגיטלי. זה כולל תוצאת חיפוש בגוגל. אזכורים ברשתות החברתיות ובאתרי אינטרנט שונים. לצד הביקורות החיוביות יכולות להיות ביקורות שליליות. לעיתים היד של הלקוח קלה על המקלדת והוא יכול שלא בצדק לכתוב ביקורת שלילית.

למה צריך ניהול מוניטין ברשת

בעידן הנוכחי ניהול מוניטין ברשת משפיע באופן ישיר על איך יראה העסק של כל אחד מאיתנו. לא רק איך לקוחות פוטנציאליים רואים את העסק גם על החיים האישיים. מצב בו קיימים לעסק אזכורים שליליים או כתבות לא מחמיאות זה יכול להשפיע על בעליו באופן ישיר. על היכולת שלו לקבל הלוואות, סחורה מספקים ועוד. תלוי מה רמת הביקורת השלילית והיכן היא מופיעה.

אלו דברים יכולים ליצור מוניטין שלילי ברשת:

  1. ביקורת שלילית.
  2. דירוג נמוך בגוגל.
  3. כתבה שלילית באתר חדשותי.
  4. פסקי דין שמופיעים באינטרנט.
  5. שיימינג ברשתות החברתיות.

מה הפתרון למוניטין שלילי ?

ניהול מוניטין ברשת דורש ידע ומקצועיות. הבנה ובקיאות בקידום אורגני וממומן ובאיך עובדים את הדברים מאחורי הקלעים. ישנם ביקורות ואזכורים שליליים שניתן להסיר וישנם כאלו שיהיה קשה מאד לערער עליהם. קידום חיובי יכול בהחלט לדחוק החוצה את הביקורות השליליות ולהעביר אותם מהדף הראשון לתוצאות חיפוש רחוקות יותר.

הנוכחות הדיגיטלית של כל עסק צריכה להיות בראש מעייניו. כדי להתנהל בצורה נכונה עליו ליצור נכסים דיגיטליים על שמו, דרכם הוא יוכל לשלוט על חלק מהביקורות. נכסים דיגיטליים כדוגמת בלוגים, רשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין), ערך ויקיפדיה. כל אלו אהודים מאד על גוגל ומקודמים לראש הדף כאשר הם מנוהלים נכון. בנוסף לכך יש להשתמש בקישורים לכתבות מחמיאות, למידע או לערך שקשור לעסק.

ניהל מוניטין באופן מקצועי

תהליך ניהול מוניטין דורש עקביות ומיומנות ועליו להיעשות לאורך זמן. לבעל עסק יש המון דברים לנהל ולרוב לא יהיה לו זמן וידע לבצע ניהול מוניטין ברשת באופן שוטף ומקצועי. שכירת שירות חיצוני של איש מקצוע שיבצע את הניהול באופן שוטף חמור את המצב מידי יום וידע לטפל בכל אזכור או בעיה שצצה בצורה מיומנת מקצועית ושוטפת.

קצת על התהליך.

בשביל לתחזק ניהול מוניטין באופן מקצועי יש לבצע אבחון ראשוני מעמיק. ישנם עסקים שאינם מופיעים בכלל במנוע החיפוש וישנם כאלו שנמצאים אך עם אזכורים שונים שלא בהכרח מקדמים אותם. לפי האבחון הראשוני מגיעים למסקנות ובונים תכנית עבודה.

שיפור מוניטין יעיל ייצר אזכורים חיוביים ויעלה אותם לראש הדף במנוע החיפוש. בכך יידחקו האזכורים השליליים מטה עד שייעלמו מעייני המחפש. בחלק מהמקרים יידרשו הסרות של תכנים במידה וזה אפשרי. בד בבד עם יצירת תכנים חיוביים ומאמרים קידומים איכותיים. נוכחות פעילה ברשתות החברתיות תפעל לקידום העסק ותתן לו ערך מוסף משמעותי. השקעת משאבים בקידום העסק בכל הפלטפורמות והערוצים צריכה להיות מושקעת ומקצועית בדגש על תכנים רלוונטיים ועל פי הקריטריונים המדויקים של מנוע החיפוש.

Facebook
LinkedIn

רוצה גם ? צור איתנו קשר

דילוג לתוכן